Zwroty i reklamacje

Zwrot produktów – odstąpienie od umowy

 

Zachęcamy naszych klientów do konsultacji przed zakupem. Nasi specjaliści pomogą wybrać optymalne rozwiązanie, a przemyślany zakup będzie Ci służył na lata. Jeśli jednak zakupiony produkt nie spełnia Twoich oczekiwań, zgodnie z obowiązującym prawem, masz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość (zakup w naszym sklepie internetowym) bez podawania przyczyny. Jeśli więc towar nie spełnia Twoich oczekiwań możesz go do nas odesłać. By odstąpić od umowy i odesłać nam zakupiony towar musisz dokonać kilku formalności:

Procedura zwrotu drogą online.

Zaloguj się do sklepu, przejdź do panelu klienta i wejdź do zakładki „Zamówienia” i z listy zamówień wybierz produkt który chcesz zwrócić.

Kliknij link „zwróć”, uzupełnij formularz i wybierz opcję „Rezygnacja”, a następnie zatwierdź klikając guzik „Przejdź do potwierdzenia rezygnacji”.

Po zweryfikowaniu wszystkich danych potwierdź wniosek klikając guzik „Wyślij rezygnację”.

Dodatkowe potwierdzenie otrzymasz drogą mailową na adres podany przy rejestracji w sklepie.

Zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta, korzystając z prawa odstąpienia od umowy jesteś zobowiązany do niezwłocznego zwrotu kompletnego produktu, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty deklaracji odstąpienia od umowy na własny koszt. Zwrócimy koszty zakupu i dostawy niezwłocznie po otrzymaniu kompletnego towaru w oryginalnym opakowaniu.

PAMIĘTAJ

Nie przyjmujemy przesyłek nadanych na koszt odbiorcy lub za pobraniem.

Prawo odstąpienia od umowy zgodnie z ustawą dotyczy tylko Konsumentów i przedsiębiorców indywidualnych (Jednoosobowa Działalność Gospodarcza). Oznacza to, że zakupy produktów na użytek firmowy nie podlegają procedurze zwrotu 14 dniowego w ramach odstąpienia od umowy.

 

Reklamacja – uszkodzona lub niekompletna przesyłka

 

Dostawa kurierem

Zgodnie z procedurami i zaleceniami firm kurierskich zawsze sprawdzaj zawartość przesyłki oraz jej stan w obecności kuriera.

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, braku towaru lub niezgodności towaru z zamówieniem, spisz w obecności kuriera protokół szkody, a następnie zgłoś reklamację, załączając skan protokołu. (do kogo? do WMK czy do DPD?)

 

Odbiór w paczkomacie

Paczkomaty InPost posiadają procedurę złożenie reklamacji w momencie odbierania przesyłki. W takiej sytuacji  należy wybrać stosowną opcję w Paczkomacie i umieścić w nim z powrotem przesyłkę i postępować zgodnie ze wskazówkami w Paczkomacie. Na Twój adres mailowy zostanie wysłany formularz reklamacyjny, który należy wypełnić i odesłać by zakończyć zgłoszenie reklamacji i uruchomić odpowiednie procedury po stronie Operatora InPost.

 

Reklamacja – produkt uszkodzony lub niepełnowartościowy

 

W przypadku stwierdzenia uszkodzenia produktu lub jego niepełnej wartości nasi klienci mogą skorzystać z procedury reklamacji online.

Procedura reklamacji online.

Zaloguj się do sklepu, przejdź do panelu klienta i wejdź do zakładki „Zamówienia” i z listy zamówień wybierz produkt który chcesz zareklamować

Kliknij link „zwróć” , uzupełnij formularz i wybierz opcję „Reklamacja – produkt jest uszkodzony lub niepełnowartościowy” a następnie zatwierdź klikając guzik „Przejdź do podsumowania reklamacji”.

Po zweryfikowaniu wszystkich danych potwierdź wniosek klikając guzik „Wyślij reklamację”.

Na adres mailowy podany przy rejestracji w sklepie otrzymasz potwierdzenie reklamacji oraz kolejne instrukcje.

 

Reklamacja w ramach gwarancji producenta

 

Urządzenia oferowane w sklepie wmkomputer.pl posiadają gwarancję producentów, często dłuższą niż wymaga tego prawo np. po darmowej rejestracji urządzenia na stronie producenta. Warunki gwarancji są realizowane przez sieci autoryzowanych serwisów w danym kraju. Szczegółowe warunki oraz procedury są opisane w warunkach gwarancji i na stronach producentów.

Najprostszą i najszybszą metodą reklamacji urządzeń w ramach gwarancji producenta jest zgłoszenie przez formularze zgłoszeniowe producentów.

Urządzenia EPSON

https://www.epson.pl/pl_PL/support

 

Urządzenia OKI

https://www.oki.com/pl/printing/support/index.html

Naturalnie nasi specjaliści mogą pomóc w procedurach reklamacyjnych w ramach gwarancji, w tym celu prosimy o kontakt z naszymi specjalistami.